Hoe verleid je een groot publiek om naar jouw organisatie te gaan kijken als interessante werkgever? Hoe stem je employer branding en recruitment optimaal op elkaar af? En hoe voorkom je bias in je selectie, als er veel meer aanmeldingen dan plekken zijn? Deze onderwerpen stonden centraal tijdens de keynote van de netwerkbijeenkomst van Rijks I-AMC & Werving op 30 september in Utrecht.

De keynote werd verzorgd door collega’s van de Nederlandsche Bank (DNB). Zij namen de groep van 60 rijkscollega’s, allemaal actief in het veld van werving van IT- & IV-personeel, mee in hun succesvolle en bekroonde arbeidsmarktcampagne. De stortvloed aan vragen vanuit de zaal liet zien hoe deze casus interesseerde én inspireerde.

Naast de DNB-casus werden de deelnemers ook bijgepraat over verschillende ontwikkelingen vanuit Rijks I-AMC & Werving. Zo loopt de nieuw geïntroduceerde ‘early bird actie’ rondom het Open Huis IT&IV @Rijksoverheid op 3 november heel goed. Hiermee worden IT’ers en informatiespecialisten in een vroege fase geënthousiasmeerd om zich aan te melden voor het event. Deze aanpak heeft in de eerste paar weken al voor meer dan 500 aanmeldingen gezorgd, waarmee de target van 1400 snel in zicht komt.

Mandy Smits, projectleider bij Rijks I-AMC & Werving kijkt tevreden terug op de bijeenkomst: “We organiseren deze events om IT en IV-wervingsprofessionals binnen het Rijk met elkaar te verbinden en kennis met elkaar te delen. Dat is ook nu weer heel goed geslaagd, mede dankzij onze collega’s van de Nederlandsche Bank en het enthousiasme van de deelnemers. Eind januari komen we weer bij elkaar en presenteren we de laatste stand van zaken rond de rijksbrede IT/IV-wervingscampagne.”

Wil je meer weten over de inhoud van de netwerkbijeenkomst? De presentatie kun je hier terugkijken. Daarin vind je ook de inschrijflink om op de hoogte te blijven van dit soort bijeenkomsten.